Danıştaydan Öğretmenlik Kariyer Basamaklarına İlişkin Yönerge hakkında karar
Danıştay 2. Dairesi, Öğretmenlik Meslek Basamakları Mesleksel Gelişim Çalışmaları ve Eğitim Programına Ait Yönerge’nin “Mesleki gelişim çalışması” başlıklı 8. maddesinin yürütmesinin durdurulması istemini reddetti.
Türk Eğitim-Sen, 13 Mayıs’ta yürürlüğe giren Öğretmenlik Meslek Basamakları Mesleksel Gelişim Çalışmaları ve Eğitim Programına Ait Yönerge’nin, “Mesleki gelişim çalışması” başlıklı 8. hususunun, Yönetmelik ve Kanunda olmayan bir düzenlemeyle uzman öğretmen ve başöğretmenliğe başvuracak adaylara müracaat kuralı olarak yeni bir kriter getirdiğini ileri sürerek, unsurun iptali ve yürütmenin durdurulması istemiyle Danıştay 2. Dairesine dava açtı.
İlk olarak yürütmenin durdurulması talebini pahalandıran Daire, bunu oy birliğiyle reddetti.
Danıştay 2. Dairesinin kararının münasebetinde, Öğretmenlik Meslek Basamakları Mesleksel Gelişim Çalışmaları ve Eğitim Programına Ait Yönerge’nin iptali ve yürütmesinin durdurulması istenen “Mesleki gelişim çalışması” başlıklı 8. hususunda, başöğretmenlik ve uzman öğretmenliğe başvuracaklarda aranan kurallara yer verildiği hatırlatıldı.
Kararda, “Uzman öğretmen ve başöğretmen unvanı için öngörülen mesleksel gelişim çalışmalarında ve eğitim programında, eğitim hizmetlerinin gereklerine uygun olarak günün değişen ve gelişen kuralları doğrultusunda güncellenme muhtaçlığı olabileceği açıktır. Gerçekten, Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Meslek Basamakları Yönetmeliği kararları çerçevesinde, kelam konusu mesleksel gelişim çalışmalarına ve eğitim programına ait yol ve temeller, Öğretmenlik Meslek Basamakları Mesleksel Gelişim Çalışmaları ve Eğitim Programına Ait Yönerge ile belirlenmiş olup, yönerge ekinde de eğitim programına ve mesleksel gelişim çalışmalarına yönelik detaylı düzenlemeler yer almıştır.” açıklamasına yer verildi.
Yönerge ile 7354 sayılı Öğretmenlik Meslek Kanunu ve Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Kariyer Basamakları Yönetmeliği hükümleri kapsamı ve sınırları çerçevesinde, üst hukuk normlarının uygulanmasına yönelik olarak, ikincil bir düzenleme yapıldığı vurgulanan gerekçede, “Dava konusu olan düzenlemede, kamu faydasına, hizmet gereklerine ve üst hukuk normlarına terslik görülmemiştir.” tespitinde bulunuldu.
Gerekçede, daha önce Danıştay tarafından benzer bir konuda, 5 Şubat 2021 tarihli Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme ve Görevlendirme Yönetmeliği’nin “Eğitim İdaresi Sertifika Programı” başlıklı 14. hususunun yürütmesinin durdurulmasının isteminin reddedildiği anımsatıldı.